fredag 28 april 2017

Långhelg

Den här veckan började vår helg redan på torsdagskvällen eftersom Henri har ledig långhelg. Så skönt! Vad passade då bättre än att spendera torsdagskvällen ute på stan med en fin vän och en mojito? Sen bara fortsatte trevligheterna då lillbruden drog sin bästa natt hittills och mamma och pappa fick vakna pigga och utvilade på fredagsmorgonen. Planen var sedan att hoppa i bilen och åka till Ikea, men efter lite velande hoppade vi i bilen och åkte till Stenhaga istället. Tänkte att den trippen kanske skulle bli lite billigare än en dito till Ikea, men icke. Hem kom jag med en ny telefon och lite annat smått och gott. Kan dock inte påstå att jag shoppar så hemskt mycket nu för tiden och en ny telefon stod verkligen högst upp på inköpslistan, så att... Dessutom vill jag skryta lite till på vår lilltjej som sov sig igenom hela shoppingrundan och fortsatte i samma stil när vi kom hem. Hon verkar minsann trivas i den där bilstolen, och det är ju tur eftersom jag snart ska testa på att köra ensam med henne till Jeppis. Vi har nämligen ett dop i Jakobstad som närmar sig och det kräver ju lite praktiska förberedelser på plats och ställe.

Det näst bästa jag kom hem med från butikerna idag var en ny jumppamatta och den har jag tänkt ta i användning genast. Fick nämligen OK-stämpel av min barnmorska i veckan, så lite försiktigt får jag nu börja träna. Som jag har längtat!

Lyssa jumppar också ivrigt på gamlamommos fina lapptäcke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar