torsdag 9 februari 2017

Busy life of en mammaledig

Nåja, snart har jag varit mammaledig en vecka och jag har minsann fått uträttat en hel del. Tvättmaskinen har gått het, ett skötbord börjar ta form i badrummet, mat ha kokats, bilen har blivit förd på service, lägenheten blänker och jag har hunnit träffa en hel massa kompisar OCH gått med i VGFs styrelse. Puh. Men nu känns de bra, nu får babyn komma nästan när som helst!

Idag väntar en lunchdejt på stan och sen borde jag börja fundera på min födelsedagskille som fyller år nästa vecka. Skulle bebisen vara riktigt medgörlig skulle den födas där runt pappas födelsedag, bättre present kan man ju inte få. Henri skulle ju dessutom ha varit ett marsbarn egentligen, så omöjligt är det ju inte, även om vår bebbo nog gärna får växa till sig lite ännu.

En som verkligen växt till sig är mosters guldklimp. I helgen fick jag bevittna de första ålande tagen framåt och nu har hon mitt i allt kommit sig upp i krypställning! Ibland är bara avståndet Jeppis-Vasa så långt!

Tränandet går fint ännu, känns bara aningen enformigt nu för tiden.
Sista magbilden från hemmagymmet Jeppis Gym?

Raawkas luncher (och efterrätter) gör en aldrig besviken!

En stor liten tjej i farten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar